top of page

Series

  A series of photographs speaks in different ways and tells us long stories.

Variations on art
 

Art is not just a visual form, over time it becomes part of culture and knowledge. I chose five well-known paintings, which I reworked into a modern form. The new photograph carries the historical context of the original image, but also tells its own current story.


 

_E4A7710aa kopie.jpg
BE4A2231a kopiedfe kopie.jpg
BE4A2232a kopief kopie.jpg
BE4A2284dwfedfe kopie 2.jpg
BE4A2809ae kopie 2ffeeferůž kopie.jpg

Variations on art
 

Art is not just a visual form, over time it becomes part of culture and knowledge. I chose five well-known paintings, which I reworked into a modern form. The new photograph carries the historical context of the original image, but also tells its own current story.


 

BE4A7194aeeefe kopie.jpg
BE4A7376af kopinemohu použíte (3).jpg
BE4A7321af kopie.jpg
BE4A7637-2af kopie.jpg

Melancholie
 

Sedá na nás jako černý pták a mění náš pohled na svět.

Jak kdyby barvy kolem nás zakryl svými černými křídly. Naše vnímání je ovlivněné jeho tmavými perutěmi a jeho našeptáváním...


 

BE4A2279affsérie kopie.jpg
BE4A2772 kopie.jpg
BE4A3674eae kopie.jpg
BE4A3774f kopie.jpg

Jesus

Photographic treatment of one of the most famous stories in history.
A story that greatly influenced the development of medieval and modern art.
I adopted the appearance of Jesus from a painting (19th century), which was very often reproduced and hung in many Czech homes. I knew this form well from the picture that hung in my grandmother's and mother's bedroom. So this is not a likely depiction, but an emotional overflow from my childhood.

 

BE4A9897af kopie.jpg
BE4A9991af kopie.jpg
BE4A98482faf kopie.jpg
BE4A9843afa.jpg

Spravedlnost

Personifikace a atributy spravedlnosti, se objevují již od starověkého Egypta, kde byl použit motiv vah, jako symbol spravedlnosti. Zosobnění spravedlnosti, tak jak ji známe dnes se poprvé objevuje v Antice. Jedná se o ženu, která v ruce drží váhy, protože posuzuje, co je před ní předloženo. V druhé ruce drží meč, protože bez určité síly by nebylo možné spravedlnost prosadit. V pozdější době především od 16. století se pak spravedlnost zobrazovala i se zavázanýma očima, protože nehledí na to, kdo před ní stojí  Ovšem mnoho uměleckých novodobých pojetí pracuje s tímto prvkem v negativním smyslu. Tento symbol často prvoplánově evokuje, že spravedlnost je slepá (a tudíž nespravedlivá). Velmi důležité je si také uvědomit, že právě spravedlnost spojujeme skoro nerozlučně s právem, které se nám často nemusí zdát zcela spravedlivé. (Nemusí vždy hledět na příběh v plném kontextu)

model: Laura Besserová

 

BE4A9572-2af.jpg
BE4A9638effe kopie.jpg
BE4A9613e.jpg
bottom of page